IZSTĀŽU DALĪBNIEKI

Evita Goze

Evita Goze

Evita Goze (Latvija, 1984) ir kuratore, žurnāliste un fotogrāfe, kas dzīvo un strādā Rīgā. Viņu interesē fotogrāfijas mijiedarbība ar citiem medijiem un naratīvi, kas izpludina robežas starp realitāti un fikciju un uzlūko personīgo kā politisku. Patlaban viņa ir kuratore ISSP Galerijā, kā arī organizē fotogrāmatu festivālu SELF PUBLISH RIGA. Ieguvusi bakalaura grādu fotogrāfijā Braitonas Universitātē Anglijā un maģistra grādu vizuālajā komunikācijā Latvijas Mākslas akadēmijā. Pēdējo Gozes veidoto izstāžu vidū minamas Annemarijas Gulbes personālizstāde ISSP Galerijā “Love Re-search” (2020), “Falling” (2020) PHmuseum tiešsaistes platformā un “ENTER. Fotogrāmatas no Baltijas” Belgradas fotomēnesī (2019). Bijusi žūrijas locekle dažādām balvām, to skaitā Grand Prix Fotofestiwal Lodz, Art Fair Foto Tallinn, Belgrade Photo Month’s New Talents, Kassel Dummy Award un Self Publish Riga grāmatu maketu konkursā. Raksta par fotogrāfiju un laikmetīgo mākslu, viņas teksti publicēti žurnālā “IR”, “Kultūras Dienā”, “British Journal of Photography” un “Tjej Land”.
Saara Hacklin

Sāra Haklina

Sāra Haklina (Saara Hacklin, 1978) ir doktorante un Helsinkos dzīvojoša kuratore un teorētiķe. Viņa strādā par kolekciju kuratori Laikmetīgās mākslas muzejā Kiasma. Haklina studēja filozofiju un estētiku Helsinku Universitātē. Papildus šim pētnieciskajam darbam un kuratores pienākumiem Haklina ir bijusi viespētniece Jana van Eika akadēmijā. Viņa ir piedalījusies vairāku publikāciju, kā, piemēram, tiešsaistes žurnāla Mustekala, veidošanā, mākslas un kritikas diskusijās un pasniegusi mākslas teoriju dažādās institūcijās, tai skaitā – Ālto Universitātē. Nesen viņa bija līdzkuratore (kopā ar Kati Kivinenu) Kiasma kolekcijas izstādei There and Back Again. Contemporary Art from the Baltic Sea Region (“Turp un atkal atpakaļ. Laikmetīgā māksla no Baltijas jūras reģiona”) (2018) un izstādei Coexistence – Human, Animal and Nature in Kiasma’s Collections (“Līdzāspastāvēšana – cilvēks, dzīvnieks un daba Kiasma kolekcijās”) (2019).
Audrey Hoareau

Odrija Oaro

Odrija Oaro (Audrey Hoareau, 1983) ir ārštata kuratore, kas specializējas fotogrāfijā. Pēc komunikācijas studiju beigšanas viņa no 2003. Līdz 2016. gadam strādāja Nisefora Njepsa muzejā (Musée Nicéphore Niépce) Šalonā pie Sonas. 2017. gadā viņa palīdzēja atklāt Lianžū Fotogrāfijas muzeju (Lianzhou Museum of Photography), kas bija pirmais publiskais fotogrāfijas muzejs Ķīnā. Viņa ir atbildīga pa māksliniecisko virzību 2019. gada (kopā ar organizāciju The Red Eye) un 2020. gada Circulation(s) festivālam, kas ir viens no svarīgākajiem notikumiem Eiropas jaunās fotogrāfijas jomā. Viņa ir arī Photo Basel 2020, Art Basel satelīta un vienīgā fotogrāfijas gadatirgus Šveicē, digitālo un drukāto izdevumu mākslinieciskā vadītāja.
Valentinas Klimašauskas

Valentīns Klimašausks

Valentīns Klimašausks (Valentinas Klimašauskas, 1977) ir kurators un rakstnieks. Kopā ar Ingu Lāci veidojis Daigas Grantiņas solo izstādi “Saules suns” Latvijas Paviljonam Venēcijas Biennālē (2019), strādājis par Laikmetīgā Mākslas Centra Kim? programmu direktoru, Rīga (2017–2018), kā arī par kuratoru CAC, Viļņa (2003–2012). Kā neseni kuratora projekti minami: “Žurnālisti” (Columnists) Editorial projektu telpa, Viļņa (2019); “Kaut kur pa vidu. Laikmetīgās mākslas ainas Eiropā” (Somewhere in Between. Contemporary Art Scenes in Europe) BOZAR tēlotājmākslas centrs, Brisele (2018); “Portāli… jeb lokāciju meklēšana Kauņā” (2017), ko prezentēja Spike mākslas žurnāls (Spike Art Magazine); “Cepuru triks jeb teorija par planktonu” (A Hat Trick or a Theory of the Plankton), Podium mākslas telpa, Oslo un Sodų 4 projektu telpa, Viļņa (2016), “Kabīne” (A Cab) Kunsthalle Athena, Atēnas un Podium mākslas telpā, Oslo (2015), Poligons (Polygon) (izdevējs Six Chair Books, 2018) un B (B) (izdevējs Torpedo Press, 2014).
Foto: Visvalds Morkevičs
Adam Mazur

Adams Mazurs

Adams Mazurs, PhD (Adam, Mazur, 1977) – mākslas kritiķis, mākslas vēsturnieks un kurators. Viņa galvenās intereses ir laikmetīgā māksla un dokumentālā fotogrāfija. Mazurs ir žurnāla BLOK (http://blokmagazine.com) galvenais redaktors. Adams Mazurs nesen kā kopā ar Lukašu Gorčicu kūrējis izstādi par Centrāleiropas fotogrāmatām Krakovas Starptautiskajā Kultūras centrā un publicējis monogrāfiju Mutilated World. Histories of Photography in Central Europe 1838-2017 („Izkropļotā pasaule. Centrāleiropas fotogrāfijas vēstures 1838-2017“) (Universitas, Cracow 2019).
Laura Toots

Laura Totsa

Laura Totsa (Laura Toots, 1986) ir kuratore un pasniedzēja Tallinā. Totsa studējusi fotogrāfiju Igaunijas Mākslas akadēmijā (maģistra grāds, 2011), Ālto Universitātes mākslas un dizaina skolā Somijā un Bergenas Nacionālajā mākslas akadēmijā Norvēģijā. 2013. gadā viņa asistēja vecākajai kuratorei Elenai Filipovicai (Elena Filipovic) Briseles Laikmetīgās mākslas centrā WIELS un strādāja Starptautiskā fonda “Manifesta” izglītības departamentā Amsterdamā. Kopš 2008. gada pasniedz Igaunijas Mākslas akadēmijā, darbojusies vairākos projektos kopā ar dažādu nozaru studentiem. No 2016. līdz 2019. gadam Totsa bija Tallinas Fotomēneša laikmetīgās mākslas biennāles mākslinieciskā direktore. Kopš 2017. gada ir kuratore un projektu vadītāja Igaunijas Laikmetīgās mākslas muzejā (EKKM), kas ir pašizveidota bezpeļņas iniciatīva un izbijis skvots, ko vada mākslinieki un kuratori, un kas darbojas kopš 2006. gada.
Elena Vaninetti

Elena Vaninetti

Elena Vanineti (Elena Vaninetti, 1984) ir kuratore, redaktore un pedagoģe Milānā (IT). Pēc mākslas un kultūras mantojuma studiju beigšanas Milānas Statale universitātē, viņa uzsāka darbu foto industrijā. Viņa ir žurnāla YET galvenā redaktore, kas ir godalgota neatkarīga publikācijas vietne, veltīta mūsdienu fotogrāfijai. Viņa ir daļa no Twenty14 – kuratoriska dueta un izstāžu telpas Milānā, kas darbojas kopš 2014. gada. Viņa vada meistarklases, pasniedz lekcijas un vada regulāras nodarbības Milānas Officine Fotografiche (Officine Fotografiche Milano). Viņa ir ārštata tekstu autore žurnāliem, māksliniekiem un galerijām.